karadeniz_teknik_universitesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi

Kuruluş Tarihi: 20 Mayıs 1955

Trabzon Milletvekili Mustafa Reşit Tarakçıoğlu ve 28 arkadaşının verdiği teklifin, TBMM’de 20 Mayıs 1955 tarih ve 6594 sayılı kanunla kabul edilmesi ile kurulmuş olan Karadeniz Teknik Üniversitesi, İstanbul ve Ankara illeri dışında kurulan ilk üniversitedir. Kuruluşundan yaklaşık sekiz yıl sonra, 19 Eylül 1963 tarihinde, 336 sayılı kanunla Rektörlük ve Fakülte kadroları verilerek Temel Bilimler, İnşaat-Mimarlık, Makine-Elektrik ve Orman Fakülteleri kurulmuştur. Üniversitede eğitim-öğretime ise 2 Aralık 1963 tarihinde Esentepe Mahallesindeki Trabzon Atatürk İlköğretim Okulu’nun ilkokul Binası’nda başlamıştır. 1966 yılında, Üniversite bugünkü merkez kampüse taşınmıştır.

Gelişimini sürdüren Karadeniz Teknik Üniversitesi’ne, 4 Ocak 1973 tarih ve 1659 sayılı kanunla da Yer Bilimleri ve Tıp Fakültesi kadroları verilmiştir. 1981 yılında, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununu’nun çıkarılmasından sonra üniversite sürekli olarak büyümeye başlamış, buna bağlı olarak yeni fakülte ve bölümler açılmıştır.

Bugün, üniversite 17 fakülte, 2 yüksekokul, 10 meslek yüksekokulu, 7 enstitü, KTÜ Devlet Konservatuvarı, 2 bin kişilik güçlü akademik kadrosu, 81 il ve birçok farklı ülkeden yaklaşık 55 bini aşkın öğrencisi bulunmaktadır.
Özgörev

 Misyonu

Eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal hizmet alanlarındaki uygulamalarıyla gelişime açık üretken bireylerin yetişmesine, yüksek düzeyde bilimsel ve teknolojik ürünlerin ortaya çıkmasına, toplumun kalkınmasına ve refahına öncülük yapma görevini sürdürmek.

Vizyonu
Vereceği eğitim-öğretim hizmetleriyle yapacağı bilimsel faaliyetler ve oluşturacağı kültür ortamı ile ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen bir üniversite olmak.

Temel Değerleri

– Evrensel değerlere sahip olmak, insan haklarına saygı göstermek ve hukukun üstünlüğünü   gözetmek
– Türkiye Cumhuriyeti’nin temel değerlerine bağlı olmak
– Eğitimde kaliteyi gözetmek
– Etik anlayışa sahip olmak
– Şeffaflık ve hesap verebilirlik
– Özgürlük ve disiplini birlikte gözetmek
– Bilgiye dayalı karar vermek ve bilgi toplumuna önderlik etmek
– Toplam kalite yönetimi anlayışını benimsemek
– Toplum yararına olan her türlü işbirliğine açık olmak
– Ekip ruhunu benimsemek
– Kültür ve sanata değer vermek
– Çevreye duyarlı olmak