Şehir

Bursa

102

kez görüntülendi

Faruk Acar Kimdir?

Bursa doğumlu olan Faruk Acar, Hafızlık ve İmam Hatip Lisesi eğitimlerinin ardından İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun olmuştur. 1999 yılında Andy-Ar Sosyal Araştırmalar Merkezi’ni kurmuş, öncesinde araştırma sektörünün her kademesinde elde ettiği tecrübeleri tek çatı altında toplamıştır.

Türkiye’nin araştırma şirketi Andy-Ar, üst üste 11 seçim birinci olarak dünyada da bir rekora imza atmıştır. Uluslararası bağlamda, bilimsel olarak bindelik dilimde, en yakın seçim sonuç tahminini 2010 Referandumunda 0,2 sapmayla elde etmesi; birçok uluslararası makaleye, üniversite tezlerine referans olmuştur.

Senelerdir siyasetin mutfağında bulunan Faruk Acar, birçok müşterisinin çalıştığı kampanya reklam ajanslarının yaptığı projeleri ve iletişim dilini yetersiz bulmuş, müşterilerinin de talepleri doğrultusunda Yine Ajans’ı hayata geçirmiştir.

25 yılı aşkın meslek hayatında Faruk Acar, 1999 yılından bugüne dek;

2 Cumhurbaşkanı, 3 Başbakan, 11 siyasi parti lideri, 7 parti genel merkezi, 36 bakan, 44 büyükşehir belediyesi ve başkanı, 53 il belediyesi ve başkanı, 683 ilçe, belde belediyesi ve başkanları;

Farklı dönemlerde 32 ülke büyükelçisi, konsolosluk siyasi büroları; 21 uluslararası banka veya fon şirketi, 8 Türkiye banka ve fon şirketi; 16 uluslararası veya ulusal medya kuruluşu;

150’nin üzerinde uluslararası özel şirket veya iş insanı ile araştırma, danışmanlık, strateji ve reklam-kampanya hizmetleri şeklinde çalışmıştır.

Acar, farklı birçok siyasi parti ve kurumun strateji heyetlerinin başında veya içinde yer aldı. Bugüne dek CNN International, BBC, Reuters, Al Jazeera, Euronews gibi uluslararası TV kanallarında; Türkiye’de 1500’ün üzerinde yayında moderatör ya da uzman araştırmacı, stratejist ve siyasal iletişimci olarak boy gösterdi. 31 Mart Yerel Seçimlerinde bazı büyük il ve ilçe belediyelerinin kampanyalarını yürütmeden önce; AK Parti ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 24 Haziran Milletvekili ve Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde kampanya direktörlüğünü yaptı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu dönemde Türkiye Vakti mottosuyla oy bağlamında tarihî bir rekora imza atarken Erdoğan ile uyumlu çalışma sürecinde Acar, bu tarihi başarıya, kampanya dönemini yöneterek tanıklık etti.

23 Şubat 2025 tarihli AK Parti 8. Olağan Büyük Kongresi’nde MKYK Üyesi olarak atandı ve Tanıtım ve Medya’dan sorumlu Genel Başkan Yardımcısı olarak görevlendirildi.

Faruk Acar, yürütülen kampanyaların strateji geliştirme, uygulama ve iletişim modelini ortaya koyma noktasında, bu ekiplerin başında olmasına rağmen hep perde arkasında durarak işin mutfağında kalmaya özen gösterdi. Entelektüel bakış açısıyla siyasi, sosyal ve ekonomik okumaları dikkat çeken Acar, onlarca üniversite ve çeşitli eğitim kurumlarında panel, söyleşi, konferans ve eğitim verdi.